nedgrävningsplanering på g

Igår hade vi möte, planerade saker, skrek lite åt varann. Brottades i soffan och var allmänt dryga. =) Men nu börjar det ta form och jag är riktigt pepp och längtar massor massor! Nästa helg ska vi paddla! I tre dagar, och tälta, och gräva ner vårt bajs i jorden och leva på konservburksmat från ÖB. Dessutom har Glenn kommit fram till att mr Tunika får klippa oss under tiden och jag och Sarah kom överens om att vi ska färga Sebbes hår rosa. Det blir säkert hur snyggt som helst, vi måste bara övertala honom om det. Tih!

Jaha, bra jobbat imorse då när jag gick och la mig tidigare än någon dag på en hel vecka att ändå lyckas sova igenom väckarklockan och komma till jobbet typ en timme försent. Möög! Men men, som tur är finns det fler än jag här idag så dom tog hand om det. Och nu tog jag över för Birgit som var tvungen att åka hem och hämta grejer hon hade glömt imorse. Så typiskt att allt händer på samma dag liksom. Men skönt att kunna slöa en timme eller så innan det blir riktigt jobb igen (eller ja, kaffepaus och lite flytt av kuvert etc.)

Omg! Jag har inte berättat om den helt makabra händelsen igår!! Vi hade kaffepaus, och vår groundskeeper satt och tyckte att han behövde hjälp att flytta mattor etc från våningarna där dom har tvättat golven. Så Birgit tyckte att det kunde väl jag hjälpa dom med. Inte sjukt eager måste jag säga, men vad gör man. Tyckte dessutom lite synd om Christoffer som fått flytta mattor och bära stolar och bord i flera dagar förra veckan.

MEN, då säger killen att det behövs en stor stark karl till att flytta mattorna för dom är bångliga och tunga. What??! Som om jag inte skulle kunna flytta små fjuttiga plastmattor liksom, hallå, vilken värld lever han i??! Anyway, så jag slapp bli svettig och äcklig och Christoffer hatade mig ytterligare lite till eftersom han fick jobba och jag fick sitta på arslet och göra ingenting... Bara för att den äldre generationen på det här stället (vilket inkluderar alla utom mig och Christoffer då) tror att vi har något slags 50-talsideal fortfarande där jag kokar kaffe och föder deras barn!

Nej, nu ska jag färglägga en liten utskrift vi gjort för tydligen fyller Birgit år idag och det tycker vi ska firas =) och dessutom har jag såpass mycket att göra att jag kan ägna en halvtimme åt färgpennor.

Kommentarer
Postat av: Camz

Klart jag vill följa med och handla mat! :) Nu ska jag läsa ditt inlägg. Kommer kanske mer. Poss

2008-07-22 @ 12:46:17
URL: http://camzlamz.blogg.se/
Postat av: Camz

färgpennor låter hysteriskt kul! och jag tycker absolut att du skulle lyft mattor ändå. du är ju stark, kanske inte man man ändå. det spelar ingen roll. Jag är ganska uttråkad, Blöööh. booriinggg. :(

2008-07-22 @ 12:50:50
URL: http://camzlamz.blogg.se/
Postat av: Laj

Fan vad AVIS jag är på er paddelresa! Det är helt sjukt fan! Tönker fröken åka på sommarlägret?

2008-07-22 @ 21:49:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0