Mitt liv

Eftersom jag, som ni vet, är gaaanska uttråkad på jobbet och inte har mycket för mig så blev jag glad när jag hittade den här lilla listan hos Sofie och tyckte att det kunde väl vara underhållande tidsfördriv ett tag. Typ fram till lunch, för sen brukar tiden gå rätt fort.


9 favoriter


Dialekt: Såndär gnällig dialekt från Örebro, eller typ norrländska är rätt skönt. Men skånskan finns för alltid i mitt hjärta.
Mat: Pinjenötsbiffar är den nuvarande favoriten, beror nog mest på feta-ost krämen som hör till.
Låt: Jag brukar byta låt en gång i veckan minst, men "The Call" med Regina Spektor har hållt i sig ett tag nu.
Tecknad figur: Nalle Puh
Sport: Kempo!
Komiker: Magnus Betnér eller Björn Gustavsson.
Veckodag: Fredag.
Glassmak: Strawberry cheesecake eller Cookie Dough är definitiva favoriter.
Soloartist: Sofia Jannok. (medveten om att jag totalt stjäl listan nu, men jag såg nåt program om henne och hon är faktiskt riktigt bra!)

8 för tillfället

Humör: Ganska glad och energisk, tror det beror på att lägenhet håller på att lösa sig redan innan jag kommit in =)
Tanke: "Åh vad jag hellre skulle vara på stranden med mina vänner än sitta här!"
Kläder: Typ kontorsbyxor (förstår man det?) och en lila-färgad top från hm + mina mjuka guldskor från Sydney
Bakgrund: Ett tyst brus och hissen som åker upp och ner mellan våningarna.
Känsla: Upprymd.
Tid: 11.08
Bästa sak: Att slippa springa runt i stressen på McDonald's.
Irritationsobjekt: Att Sarah inte svarar trots att jag har ringt typ 3 gånger.

8 första

Bästa vän: Min kusin Anna, vi kommer alltid att finnas där för varandra.
Husdjur: Nappe! Världens finaste New Foundland.
Kyss: 2001, (jag kan datumet också, men det är skrämmande) och det höll nästan 4½ år.
Piercing: Fick örhängen av min farfar och hans nya fru när jag var 6.
Förälskelse: Jag tror det var på semester i Frankrike, det bodde en kille (typ 4-5) i huset brevid oss och vi lekte varje dag.
CD-skiva: Kan tänka mig att det var typ Aqua eller Spice Girls eller något liknande.
Bil: Jag räknar väl Clion som min, även om den ägs utav mamma.
Ord: -

7 senaste

Telefonsamtal: Ringde till mamma för att ta reda på det där med det första ordet.
Mat: En skorpa.
Dryck: Te.
Biltur: Till jobbet.
Tv-program: 2 and ½ men igår kväll med bror innan vi sov.
Spelade låt: "Rockstar" med Nickelback medan jag öppnade växeln.
Köpta klädesplagg: En svart väst, en grön skjorta med vita prickar och ett par bikinibyxor som matchade överdelen jag redan har.

6 har du nånsin

Dejtat någon av dina bästa vänner? Nej.
Brutit mot lagen? För att inte ljuga, ja. Men ärligt, vem har inte det?
Blivit arresterad? Nej.
Badat naken: Jadå, både i badkar och på ön.
Varit med på tv: Nej, det tror jag inte...
Varit med i tidningen: Jag och min kudde var med i tidningen på förskolan en gång.

5 nej tack

Skolämne: Kemi!
Mat: Kräftor.
Musik: Dansband.
Dryck: Kaffe/Whiskey.
Djur: Spindlar.

4 saker

Du gjorde igårkväll: Shoppade, åt glass, såg film och kramade mina vänner.
Du kan höra just nu: Christoffer pratar i telefon där bak nånstans, annars mest knapprandet på tangenterna.
Du inte kan leva utan: Familjen, vännerna, kempon och Nappe!
Du gör när du har tråkigt: Bloggar, städar, ringer till mina vänner och är allmänt dryg.

3 personer

Du kan berätta allt för: Sarah, Anna och Glenn!
Du tycker om: Stranden, filmer och fester
Du inte gillar: Bakfyllor, falska människor och myndigheter som inte får huvet ur ändan när det kommer till att fixa saker dom ställt till med.

2 val

Coca Cola eller Fanta: Min favorit är blandningen. Men den går nog bara att göra rätt på jobbet.
Hund eller katt: Hund, utan tvekan!

1 önskan

Att jag får reda på vad som händer med mitt liv inom en snar framtid, hatar att inte veta! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0