Kvitto? Nej tack.

Jag blev sådär lite seg efter lunchen och eftersom datorn är lite långsam såhär mitt på dagen också (jo, det är den visst) så bestämde jag mig för att rensa i min väska och se om jag kunde slänga lite kvitton och mojs.

Skulle egentligen leta reda på kvittot från när jag laddade mobilen sist så jag har lite koll på vad jag gör av med just nu. Kan vara bra att veta inför framtida abonnemang/mobil köp. Right. =)

Anyway, hittade inte kvittot. Men hittade massor med busskvitton som jag mådde lite dåligt över. Ett gammal kvitto från tandläkaren, eller ja typ 3 månader gammalt. Ett IKEA kvitto på gardiner som jag köpte förra våren - Som faktiskt är dom gardinerna som blev bajsade på av en ivrig fågelunge som på något sätt lyckats ta sig in i mitt rum förra veckan. Sjuuukt läskigt! Jag har ingen aning om hur den kom dit, och den måste ha varit där typ två dagar eller nåt för jag har inte haft fönstret öppet.... Borde det säga mig att jag kanske borde ta tag i den där städningen ordentligt snart eller? Jag väljer isåfall att ignorera så dumma impulser och stänger istället dörren och sover i allrummet - 

Jag hittade gamla kvitton från när vi var ute i Australien, och dessutom såna där små lappar där det står "ring det här numret om du vill bo gratis", "här får vemsomhelst jobb" eller liknande som satt på alla hostels över heeela världen. Och hjälp vad jag längtade tillbaka! Inte till det där *oh packa om min väska tolv gånger i veckan* eller *jisses, det här stället har faktiskt både fungerande toalett och rinnande vatten i köket* eller verkligen inte *titta, titta man får lakan till sängen* Men absolut till alla nya upptäckter och alla spännande människor och platser och bara den där känslan av att kunna göra precis vad fan som helst och allt löser sig och blir på något sätt riktigt bra! Det längtar jag så fruktansvärt mycket tillbaka till, och jag vet att det kommer dröja tills jag känner så igen men jag har gett mig på att det ska bli av!

Tar väldigt gärna emot ansökningar från potentiella sovplatsbuddies, ni behöver inte följa med långt eller länge eller överhuvudtaget egentligen, men helst så skulle jag behöva någon som inte blev arg om jag försvann iväg med nån annan helt plötsligt nån kväll. Som tog hand om mig när jag blir sjuk (för jäklar vad ensam man känner sig då) och som kanske lite då och då kunde ta hand om att hitta nya vänner så man slipper anstränga sig 24/7 för att alltid vara underbar och passa in överallt. Men mest av allt skulle jag nog behöva någon att dela minnena med när jag väl kommer hem igen. För dom förpassas liksom in i nåt skrymsle i hjärnan när man inte pratar om det, och helt plötsligt känns det som om man aldrig var iväg. Det skulle jag behöva.

Och alla kvitton åker rätt ner i papperskorgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0