Jungfruben

Lärt mig något nytt idag. Ni vet såna där guldiga klämmor som binder ihop paket?
Jag försökte hitta en bild att länka till men det fanns inte på google.. men det är klart. Inte ens en sökmotor kan väl vara perfekt? =)

Anyway, dom där guldiga. Vet ni vad dom kallas? Dom heter jungfruben. Udda namn tyckte jag.. pappa förklarade det med att man särar på benen. Jag vet inte, men i våran värld kanske det är logiskt. Jag tror ärligt jag föddes på en annan planet.

Det är underhållande att jobba på kontor. Folk är sjukt up tight och väldigt strikta. Men så helt plötsligt en dag kommer en tjej in i typ ko-färgade leggins och rosa höga klackar, eller så går någon förbi (som aldrig ens säger hej annars) och nynnar sådär lite fredagsmysigt på nån låt på väg hem en vanlig tisdag. Ja, kontorspersonal förvirrar mig.. men jag är ju å andra sidan inte en av dom. Så vad vet jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0