ftw (förövrigt en ny förkortning)

Förresten så såg vi Rambo IV igår kväll.

Den var blodig och våldsam och ganska mycket specialeffekter. Men helt ok trots att jag ryckte till flera gånger och tyckte det var lagom äckligt när en killes ben trasades sönder mitt i ett hopp. Men om man tänker på det så är det egentligen väldigt hemskt. För trots att folk tycker specialeffekterna är coola (vilket dom var) och att blod säljer film (vilket det gör) så tror jag att mycket av det som hände i filmen faktiskt händer i verkligheten, alldeles för ofta. Men en sak jag inte förstår är, varför skulle man som "makthavande" i ett land, åka ut till byar i stora lastbilar, slänga minor i risfälten och tvinga fyra eller fem personer att springa över och slå vad om vems "springare" som sprängs i bitar först? Varför skulle man göra sånt mot sitt eget folk? Varför skulle ett helt land bara acceptera allmän våldtäkt, allmän misshandel och allmän "nej, men jag kände för det så jag sköt huvudet av honom".... Jag förstår inte.

Men en sak är säker. Det händer, dagligen. Och även om hela världen vet om det så verkar inget hända för att förhindra det eller stoppa det. Men det kanske är som Stallone säger, "fuck the world"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0