Första gången

Första gången sooom du är hopplöst kär

Börjat storstäda på mitt rum, känns rätt skönt. Blir av med en massa gamla grejer som jag aldrig använder, massor med trasiga saker som jag inte gitit laga (sjukt skånskt uttryck där ja) och har dessutom bestämt mig för att gå igenom garderoben ordentligt och slänga ut allt jag bara mår dåligt av att ha kvar.

Det kanske hjälper. Och dessutom hjälper allt annat. För just nu är det mycket annat som är bra, och musiken och vännerna och vädret, haha  =)

Imorgon ska jag öppna växeln och sitta själv heeela dagen. Förutom just över lunchen då Christoffer får avlösa mig en stund. Känns också rätt bra. Idag på dagen har jag inte gjort skvatt (rummet började jag med runt 9) utan suttit i fotöljen i vardagsrummet och legat i soffan bredvid och läst min nya bok. Stieg Larssons "Luftslottet som sprängdes" och trots att jag började runt 12 så har jag hunnit läsa nästan 550 sidor. Dvs jag slukar den. Så som jag slukade böcker när jag var nio och inte kunde sova på nätterna. Frågan är om jag vågar ta upp den till sängen inatt för det kan lämna mig sömnlös hela natten och sluta med att jag sitter som en zombie på jobb imorgon, vilket antagligen inte hade varit strålande för rekommendationen jag vill ha i slutet av sommaren.

Känns ändå som jag har kommit långt i rummet och jag tycker nästan det är lite synd att jag inte dokumenterade före-bilder.. men men, efterbilderna kommer antagligen att skänka mig mer glädje så jag håller mig till dom =)

Nu ska jag göra ett sista ryck och sen sova. Imorgon väntar kontorsmänniskor och sen en underbar kväll med Sarah om jag får bestämma, var alldeles för länge sen nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0