Försäljare?

Var hos smulan i helgen, det var mys och vi åt jordgubbar och åkte ut i skogen och festade med galna människor och använde en bil till att färdas med 12 andra personer in till stan igen när vi tröttnade på tystnaden i skogen =)

Det var en rätt galen helg måste jag säga. Men smulans soffa är så mysig att jag lätt hade kunnat sova där många många dagar till!

I fredags när hon kom och hämtade mig hade hon och F1 (han heter så nu) varit och lämnat in hennes mobil för hon hade lyckats dränka den i mjölk. (Smartskalle ;P) Väl inne på Telenors butik där nånstans i metropolen Göteborg så försökte killen bakom disken sälja ett abonnemang till F1. F1 ville inte ha något abonnemang och det förstår jag, för smulan ringer ju gratis (eller ja, hon har såndär fastpris) och då är det väl dumt att dom har två abonnemang som kostar varje månad? Det tyckte jag lät logiskt, men säljare som dom är försökte han ändå med att det skulle väl bli bättre och då kunde han få en telefon etc etc. Fastän F1 klart och tydligt sa NEJ, och till och med gav en förklaring till varför han inte ville så fortsatte killen.. Det fick mig att börja fundera. Eller jag funderade väl inte så länge, det bara kom ur munnen innan jag hann tänka efter.

"Jag tror det är försäljare som blir våldtäktsmän" - Seriöst dock, vilken "folkgrupp" har svårast med att acceptera ett nej. Jag lovar att om man undersökte saken har alldeles säkert de flesta våldtäktsmän jobbat, framgångsrikt, som telefonförsäljare eller liknande och på så vis fått utspel för detta förut. Kanske dom har fått sparken och det är det som leder till själva brottet sen men jag tror på den här tankegången. Nu ska vi kanske inte överdriva och tycka att allt jag säger är helt underbart och alldeles riktigt (trots att jag vet att ni tycker det) men seriöst. Låter det inte rimligt?

Glöm det där med att alla som inte dansar är våldtäktsmän. Se upp för dom som försöker sälja något fullständigt orimligt till er istället. Fast mest av allt antagligen. Akta er för försäljare som inte dansar. Det är dom som är riktigt farliga.

Kommentarer
Postat av: Emily

Du påminner lite, lite om min favorit Emil Jensen. (www.emiljensen.se)

Han är insiktsfull.

2008-07-01 @ 13:20:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0