Bohemiskt förvirrad

Igår åkte jag ner till Rebecca efter jobb och vi bakade pizza med Em och Andreas. Andreas försökte dock hela tiden skylla på att köket var för litet och gick och la sig i soffan. Jag kände mig också lite lagom lat när jag lämnade systrarna till disken efter maten men det berodde mest på att jag fick så ont i hela kroppen av mina alldeles för tajta jeans som skar in i höfterna och paralyserade mig.

Vi åt jordgubbar till efterrätt och det var supergott och jättemysigt och jag ville typ stanna heeela natten :P Fast det hade inte blivit så bra, för jag skulle ju jobba idag och dessutom skulle jag och Sarah sitta i säckarna på ovanvåningen och titta upp i taket och diskutera viktiga saker för det bestämde vi när vi skiljdes åt i måndags under ollonborre attacker vid Statiol.

Så när jag kom hem körde vi ner till Svedalas hang-out och utförde olaglig pengaväxling medan "coola gänget" tyckte jag var lagom hypokrat (eller vad det heter på svenska) som stod på handikappsparkeringen när jag vägrat servera dom en gång för dom ställde sig där. Skillnaden var att om jag hade vänt mitt vänstra framhjul rätt så hade jag inte korsat linjen medan dom rätt och slätt stod på handikappsparkeringen. Dom har hatat mig ever since. Och I don't give. Typ.

Iallafall, så kom vi tillbaka och tittade på en vapen/diamanthandel-dokumentär om Afrika på tv 8 och Sarah längtade tillbaka. Sen undersökte vi möjligheterna till ännu en persons övernattning på ovanvåningen eftersom Sarah är bohem och min kära bror inte kan leva utan sin kompis, som redan sovit hos oss en natt. Det gick förvånansvärt bra och vi lyckades ändå komma iväg lagom imorse trots att båda duschade och åt frukost och läste serierna.


Så nu ska jag jobba häcken av mig en stund, för mina kära kusiner ska träffa min mor över lunchen och jag ska köra dit och vara delaktig. Dels för att få lite omväxling och dels för att jag inte träffar dom så ofta. Det blir lätt så när man bor i vertikalt fel delar av landet. Men om jag kommer in i Umeå kanske jag kan åka över till Åre och vara barnvakt nån gång ibland. Det är iallafall närmare än härifrån.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0