Bio & charmskola

Jodå vi gick på bio. Och jag blev heeelt lyrisk!

Jag lyssnade på dom här böckerna när jag var sjuk på kassettband från biblioteket och det är truly nostalgi för mig. Blev alldeles stirrig i hela kroppen vissa delar av filmen och lyckades inte sitta still. Men jag tycker ändå jag var riktigt duktig som inte pratade så mycket. Har blivit mycket klagomål av den sorten när vi såg fotbolls-EM. Men seriöst, hur kul var det när vi väl var ute? Finalen var inte ens kul, för jag missade första halvan och sen hände det ju inget mer.

Bion var underbar och jag tycker det är riktigt synd att det är så dyrt. För det är faktiskt bättre att se filmer så. I ett helt mörkt rum, upplyst av en jätteskärm med surroundljud så det skakar i rumpan när folk springer och oftast koncentration till fullo så det blir tyst i "publiken". Det är inte samma sak att se en film hemma i soffan.

En annan sak jag aldrig har fattat är hur en film kan bli en dejt. Det är liksom så totalt felfokuserat i en biosalong. Dessutom sitter det hundratals andra människor runt omkring, och det gör väl inte saken lättare... Eller är det bara jag?

Hade iallafall riktigt mysigt på bion och pojkarna uppförde sig faktiskt riktigt exemplariskt hela kvällen. Hade liten charmskola med Sebbe i bilen på väg hem då han tyckte att det var ren försäljning att dela ut komplimanger sådär titt som tätt. Men det blir nog människa av honom också nån dag ;-P

Var iallafall ren <3 och jag ser fram emot resten av sommaren och alla nya filmer vi ska älska eller totalsåga. För nu är det vi som är bra.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Kanske en dum fråga, men vilken film såg ni? Haha

PUSS :*

2008-07-04 @ 08:30:43
URL: http://amandalofgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0