Alla kanaler

Igår när jag efter en lång stund gav upp städandet och gick och la mig kunde jag inte låta bli att sätta igång tvn. Förstod efter ett tag att det inte fanns något bland alla kanaler jag brukar titta på att se, så jag gick igenom hela boxen och insåg att vi har de mest underliga kanaler på våran viasat-låda.

Det första man upptäcker när man har bläddrat igenom de första 30 kanalerna vilket innehåller de vanliga 1-5, tv6, tv8, tv4+, ex antal underhållningskanaler och alla tv1000 kanaler jag tror finns i det svenska nätet så återkommer svt2 i nord, syd, väst, öst, botten, mitt etc.. sen samma sak med tv3. Varför ha vi tvåtusen kanaler (ja, gigantisk överdrift och allt det där men kom igen) som visar samma program? Jag menar, man byter väl kanal för att se något annat? Då ska man väl inte behöva bläddra tolv gånger på kanalbytarknappen förrän man kommer till ett nytt program?`

Sen är det väl så att dom olika kanalerna inriktar sig med "lokal"-reklam. Men vad hjälper det när man ändå får upp Stockholms svt 2 och Stockholms tv 3 när man gör kanalsökningar. Jag vill helt enkelt göra det lätt för mig och istället för att behöva leta efter kanal 74 bara skriva in 3 när jag vill titta på typ Top Model eller Cityakuten eller nåt annat program på trean. Ska det vara så svårt?

Bläddrade iallafall vidare, för jag insåg att det var rätt kul att veta vad vi egentligen hade för kanaler efter dom där 30 som vi regelbundet bläddrar mellan. På plats 201 hade vi "GOD Channel" där dom tydligen utförde nån slags skrikig predikan på amerikanska och folk såg allmänt skamsna ut över att ha gjort något fel. Ta nu inte detta på fel sätt, för jag har inget emot religion, i någon form. Men att en pastor står och skriker ut över en församling på typ 2 000 pers varför dom kommer hamna i helvetet (tro mig, alla kommer hamna där till slut, så skamsna som dom såg ut) bara för att komma med i tv och få massor med publicitet... det känns inte riktigt som religion för mig. Jag trodde det handlade om att en pastor skulle kunna ta del i ens vardag och känna till alla små problem som funnits inom församlingen och därigenom kunna hjälpa människor att känna sig mindre skuldsatta om dom till exempel låtit bli att klippa gräsmattan någon dag eller bjudit över fel granne på kaffe. Jag vet inte, men det ruckar lite på mitt trossystem (som i sig inte är särskilt avancerat) men jag låter dom hållas så länge dom låter mig hållas. Dvs, så länge dom inte försöker pracka på mig en skuld jag inte känner.

Oj, det börjar bli långt nu. Men det fanns en till intressant kanal (som är intressant i sig, eftersom boxen säger att vi äger fler än 500 och det slutade vara riktigt kul runt 64 nånstans med Jetix) Vi har nämligen tv 5 Ukraine! Yes, ett strålande tillfälle för mig att börjar luckra upp dom där ryskkunskaperna som jag tyvärr inte har och förstå vad typ korrupta politiker sitter och säger i ett program a la "Carin 21.30" men visst. Lite underhållande var det ändå för dom blev fruktansvärt upprörda över något och jag tyckte mest dom citerade Ryska nationalsången. Om ni inte förstår hinten kommer det en länk här, och nu ska jag återgå till att snurra på min stol och kanske bläddra lite i den där boken jag tog med mig som underhållning idag. Eftermiddagen brukar gå fort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0