tidningsnotiser

Tidningsnotiser är underbart underhållande! Tack till Sydsvenskan som gör mitt liv roligare ibland.

Tisdag 9 december 2008, Sydsvenskan
Ingen hörsel efter kyss
Kyssande kan vara farligare än man tror. Det fick en kinesisk kvinna erfara när en passionerad kyss gjorde så att hon helt tappade hörseln på ena örat. Enligt dagstidningen Shanghai Daily skapade kyssen ett undertryck i munnen som slet loss trumhinnan och fick hela innerörat att kollapsa. Även om kyssar nomalt är ofarliga och kvinnan antagligen kommer att återfå hörseln så småningom varnar nu en kinesisk läkare för farorna med kyssar.

Torsdag 11 december 2008, Sydsvenskan
Toatrubbel
De 48 nya toaletterna på ett sjukhem i Rygge på Östfold i Norge upplevs så skrämmande av de äldre boende att de inte vågar använda dem. Stora delar av sjukhemmet har fått asiatiska så kallade spol och torktoaletter intrallerade i badrummen. Genom att trycka på knappar kan användaren bli både ren och torr efter uträttat behov. Ett problem är att toasitsen är för liten för norska rumpor. "Om man sätter sig bakåt, så pressas locket mot knapparna som utlöser vattenstrålen. Sådant gör dementa människor rädda." säger Aud-Kristin Löken, kommunpolitiker i Rygge.


Annars då? Idag hyrde jag en Audi på statiol för att fortsätta mitt "arbete" i trafikforskningens syfte. Det är ganska mysigt, men hade egentligen varit skönt med en automatväxlad bil i och med de långa trafikköerna på vissa bitar där man ligger och slökör i 1an länge.. Vänsterfoten var helt öm igår, halvt bortdomnad.

Ikväll verkar det bli glögg-drickande och spel hos dom där typerna jag umgås en massa med just nu. Blir mys! Vilket betyder att nu måste jag stänga av idiotradion som spelar P1 och jobba ordentligt med min tenta innan jag ska in till stan igen om två timmar. Som tur är ville Sarah underhålla mig och åka med i eftermiddag och jag tar gärna fler passagerare både imorgon och två dagar nästa vecka när jag sitter och kör. =)

Puss

Kommentarer
Postat av: norrlänningen

I was here 12.58

2008-12-11 @ 12:58:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0