Julsak nr 1

Okej, jag vet att jag sa att det skulle bli jul varje dag nu från första december. Jag har inte riktigt klarat av det. Lite jul blev det när det var pyntat och grejer när jag kom hem i måndags. Det var mys. Men jag fick ju inte pynta själv så det var ju inget juligt så.. Igår gjorde jag fuck all och därför blev det inget gjort. Lämnade dessutom in min ryskauppgift nästan en timme försent. Men men.

Så idag ska jag handla. Mat och ingredienser. Mest mat bara så familjen inte svälter, men ingredienser till diverse julgodis. För vi har knytkalas på julfesten på kempon och jag ska baka lussebullar och det ska bli så bra så bra =) sen hittade jag världens mysigaste recept i nån tidning på mammas jobb igår som jag också tänker försöka mig på. En annan dag. Men för julsaken att göras idag, apelsiner och nejlikor! Ni vet sådär så man har apelsiner och så trycker man ner nejlikor lite varstans och så luktar det sådär juligt och gott? Sen binder man apelsinerna med röda band och hänger upp dom på olika ställen, eller så lägger man ut dom i skålar etc om man är lite mer minimalistisk. Jag vet inte vad mamma föredrar.

Annars då? Jo hunden var hos veterinären igår och fick ny medicin på recept så det ska jag också hämta. Den ska förhindra lunginflammation och vatten i lungorna, för det kommer tydligen hända annars med den här sjukdomen han har. Ska tydligen vara vätskedrivande så nu blir det ännu oftare ut och kissa med bjässen. Men det är bra bra bra att han blir friskare och orkar mer, har varit så trött och slö på sista tiden.

Nu vet jag inte riktigt hur jag ska få tiden att gå tills jag måste åka in till skolan.. dessutom fryser jag om näsan och fingrarna. Känns inte riktigt bra.

Kommentarer
Postat av: Poeten

Poeten was here 14.31

2008-12-03 @ 14:31:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0