Städtant?

Imorse när jag vaknade satt en lång lapp på toadörren från mamma där det stod ex antal saker hon ville ha gjorda idag. Listan var jättelång och det fanns inte en chans att jag och min bror skulle hinna med att göra allt som stod på den tills hon kommer hem och ska ta med honom till Lund för röngten och ultraljud av det lilla hålet han har i bröstet. Men vi lyckades åtminstone sortera ut typ halva hans garderob och slänga massa gamla, i mina ögon, barnkläder stl 158-164 från lindex och kappahl som tragiskt nog fortfarande passar honom och slänga det mesta av det andra i tvätten, välbehövt.

Annars har jag inte hunnit med så mycket idag förutom att jag ringde jobbet och erbjöd Carro en av mina gamla klasskompisar från IB-tiden (guud vad jag saknar det ibland!) eftersom hon nyligen kommit hem från Afrika och truly, badly, deeply behöver pengar så hennes man kan köpa hus och ta sig till Sverige =) Anledningen till denna 'försäljning' var att vi satt och flummade oss på youtube och msn igår och samtidigt kom på att vi kunde skriva ett cv till henne som vi sen kunde skicka ut till hela landet och se vem som var intresserad av en liten blond smart tjej från landet. Jag tror vi lyckades ganska bra, men det berodde nog mest på att vi var höga på te och chokladbollar, och det bestämdes att alla cv'n i framtiden ska skrivas på liknande sätt.

Nu måste jag ta mig ut ur datorvärlden innan mamma kommer hem och slänger ut den genom fönstret.
Ska ju städa. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0