Grillning och långt toalettbesök

Hej hej!

Helt jobbigt att saker och ting kan vändas och bli så fel så fort man börjar fundera på dom..Men det började positivt.

Haft världens bästa helg!! Började med en rätt slapp lördag och rensning av garaget innan jag gav mig av till ica och köpte lite grilltillbehör. Sen skjutsade mamma mig till Rasmus och vi satt i solen med Sebbe och hade mys till Anton och Daniel kom och sen tände vi grillen. Helmys och ganska varmt att sitta ute ändå hela kvällen och Max och Johan kom också förbi (ja, kände mig lagom diskriminerad i sällskapet och stängde öronen totalt så fort något angående datorer kom upp) Anywho. Efter solen hade gått och lagt sig blev det rätt kallt och vi drog oss inåt till soffan. Rasmus mådde vid detta laget inte så bra, och jag tror aldrig jag har varit med om att någon ockuperat toaletten mellan 9 och midnatt. Men till slut så mådde han bättre och vi somnade nästan i soffan allihop. Tog oss ut i garaget och där väntade bäddning och sen en intensiv fight om täcken och kuddar och en långdragen process med massor av historier och framtidsplaner innan vi faktiskt somnade.

Imorse då vaknade vi ändå rätt ok, typ tio och var sjukt sugna på cheeseburgare från Mickie D's, Daniel ringde hela sin telefonbok men ingen ville köra och handla till oss. Slutade med att vi spelade worms på Rasmus xbox 360 i två timmar innan Daniel tog moppen och körde ner och handlade. Cheeseburgare och McFlurry till frukost vid halv två kändes rätt lagom. Sen satt vi ute och spelade uno, finans och nåt ordspel till 7 ikväll och däremellan delade vi en pizza till 'lunch' vid halv 5. Kändes sådär lagom bra efter vår så nyttiga frukost.

När jag kom hem insåg jag att mamma och Marcus redan ätit så det blev ingen middag, men lyckades ändå få i mig lite te och en halv chokladkaka så min mage går det ingen nöd på. Hjärnan däremot har väl gått på högvarv hela helgen och när den väl fick slappna av så kom allting tillbaka igen.

Det är bara så drygt att jag tar åt mig. Varför tar jag åt mig? Varför funderar jag ens över det från första början?
Det är bara drygt och korkat och sånt som jag trodde jag hade vuxit ifrån nu. Jag trodde verkligen att det inte skulle gå. Men det fungerar väl inte så när det kommer in nya komplikationer hela tiden. Det är bara så krångligt. Kan det inte bara lösa sig, och bli bra och alla kan vara vänner och tycka om varandra och må bra hela tiden? Att det ska gå så fort från fantastiskt till deprimerande förstört. Att en enda tanke behöver etsa sig fast och sen kan förstöra i princip vad som helst. Varför är det så? Och varför kan man inte släppa det? Jag orkar verkligen inte bry mig längre. Det är inte lönt, så varför varför varför?

Nu behöver jag sova. Godnatt.

Kommentarer
Postat av: emma

jobbigt att ha saker fast bland tankarna, men oftast löser det sig ändå! lycka till och sov så gott och hoppas på en bättre dag imorgon!

2008-04-28 @ 00:45:17
URL: http://adbro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0