Inte glömt bara fördröjt

Det här med månadens välgörenhetsprojekt har än en gång glömts bort och det blir större och större glapp i bloggen. Det är inte så att jag aktivt glömmer bort att blogga om det, inte heller att jag glömmer bort att ge pengar. Det har helt enkelt inte funnits tid, många saker har fått prioriteras före.

Men nu är det alltså dags.

Det blir oktober, november och december den här gången. Ett helt kvartal av välgörenhet. Det lät väl bra?

Min lillebror föddes med ett hål i hjärtat. Han blev opererad tidigt och har som tur är kunnat leva ett väldigt bra liv trots sin sjukdom. Han tål inte penecilin med adrenalin och han får inte utöva alltför angsträngande sporter, men han klarar sig riktigt bra ändå. Min lillebror är född i oktober, så därför går oktobers gåva till


Novembergåvan har ingen särskild koppling till något i mitt liv utan fick helt enkelt slumpmässigt bli

 

 








Här kan man även gå in och skänka biobiljetter till ett sjukt barn så han eller hon kan gå med en kompis och slippa sjukhusmiljön ett tag. Mycket trevligt tycker jag!

Min kära sambo har lämnat landet för att göra sin goda gärning nu under ett halvårs tid. Därför går decembergåvan till en organisation som hjälper till med bistånd på samma plats och ser till att det byggs skolor som barnen kan gå i och hjälper till med utbildning för jordbruk och barnafödande.



Det här med månadens välgörenhet är inte endast till för att jag ska känna att jag hjälper till någonstans i världen utan även för att få upp andras ögon för hur många organisationer det finns som verkar för att göra något bra för andra. Det här är mitt sätt att engagera mig och min omvärld i vad varje enskild person kan göra. Jag vill inte ge någon skuldkänslor, bara inspirera. Om ni vill titta närmare på någon av organisationerna från det här kvartalet så är det bara att klicka på bilderna, det är vidarelänkade.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0