Ett uppehåll på gång

Idag hade vi julfika på skolan. Det var riktigt mysigt och alla bara hängde och pratade och åt pepparkakor, lussegifflar, clementiner och ischoklad. Vi sköjde ner kalaset med 8 liter julmust. Mycket trevligt!

Ikväll har jag inte kunnat plugga alls, tentan ska vara inne på måndag, uppsatsen ska in på måndag. Men det löser sig tänker jag och trycker ner stressen långt ner i magen och långt bak i huvudet. Någon gång måste det ju spricka, men änsålänge klarar jag mig från längre sammanbrott. Istället klär jag på mig mängder med kläder och ligger i soffan under en filt och fryser. Jag stannar uppe till kl 2 på nätterna för det är då jag är som piggast. Något är fel och jag kan sätta fingret på vad men jag kan inte göra något åt det så jag måste helt enkelt bara köra. Jag vet att det är nu jag kommer däcka snart. Jag vet hur det fungerar, hur jag fungerar. Kör hårdare än hårt tills kroppen säger ifrån och jag ligger och sover i två-tre dygn. Det har fungerat hittills, den metoden tog mig igenom gymnasiet, så det måste väl funka på högskolan också?

Jag är väääl medveten om att det inte är det optimala sättet att hantera saker på, men tills jag hittar något annat som funkar så är det det här som gäller. En vecka kvar i skolan sen är det tacksamt juluppehåll några veckor (inte för att jag kan lura någon att jag inte kommer sitta klistrad i böckerna då heller) innan tentorna i januari. Så någon gång i början av februari kan jag väl börja lita på att jag är mig själv igen.

Bara en termin kvar, nu kör vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0