moooooongo

Okej seriöst nu. Den nya ica-reklamen? Är det bara jag som känner mig illa till mods? Jag förstår inte hur ett etiskt råd (och ica borde ha ett etiskt råd, åtminstone nu efter succén som är deras följetångsreklam) kan gå med på att sätta en mongolid kille att stå för skämt som indirekt handlar om hur folk ofta ser på mongolider.. Jag tycker inte att det är roligt. Men vad vet jag. Det kanske är som Thomas Järvhedens CP-låt. CP-skadade överallt hyllade honom för att han vågade skämta om deras sjukdom, kanske hyllar mongolider överallt nu ica för att dom vågar skämta om dom.. men helt seriöst, jag tycker inte det är roligt.

Kommentarer
Postat av: Li

Men alltså den är ju BRA, den spottar ju på hela samhällets fördomar om mogloida personer, om folks tro att de inte kan ha ett jobb och att de inte förstår, att man måste prata på ett annat sätt. Heja!

2009-10-22 @ 08:14:45
Postat av: Emily

Men herregud Sara, du som jobbat med Stefan borde väl om nån veta att killen har Downs syndrom och att man för fan inte kallar dem för mongolider!



F.ö. gillar jag inte heller reklamen, men jag förstår deras poäng och den går hem hos många, tydligen.

2009-10-24 @ 10:53:49
Postat av: camz

heja MONGOLIDER!!!!!!

2009-10-25 @ 10:31:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0