Jag gör det..

Än en gång satt mig med boken uppslagen i knät med målet att läsa till sista sidan. Ögonen rör sig sakta över pappret och orden blinkar till i mitt medvetande för att sedan snabbt försvinna igen. Börjar om från början med samma mening tio gånger innan jag inser att det kommer inte att gå och börjar istället bläddra och märka upp definitioner på dom där orden skrivna i "bold print". Det verkar fungera bättre.

Tar upp en word-sida och börjar pedantiskt att skriva i fotnot med namn, personnummer, kurs och sätter sidnummer från första sidan. Jag gör det för att jag HATAR blanka word-sidor som hånar mig för att jag inte skrivit ett ord och för att jag ska känna att jag åtminstone har börjat. Nu har jag börjat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0